fb äger er

Nu har man gjort så att alla på fb (vilket är ungefär lika med hela världen) blir "informerade" när man har bloggat om något som egentligen ingen bryr sig i. För varför skulle någon vilja veta vad jag gör eller tänker på?
Och inte nog med det så ogillar jag allt som har med facebook att göra. Det är en sida som tyvärr hela värlen har lagt till i sin personlighet, i sitt liv, det är som deras datorchip. Det har blivit en del av varje person, eller det är väl mer som ett pass med all info om vardera individ.

Där kan man läsa om allt ifrån status, hur ens förhållande eller annat går, politiskåsikt, intressen, hur populär man är, vem/vad man vill ligga med, när man får ligga, vart man gjorde det, procenten utav det hela osv. osv. Hur mycket sprit man drack i helgen, hur mycket pengar man har, vad man köpt nyligen, vad man gjorde under varje minut av ett dygn etc.
Sedan finns hela ens liv i bild fär folk helst taggat en på de mest groteska bilderna. Egentligen skulle jag önska att mina fotografer hade sekretess på sina bilder, så slapp människor man har som vänner "bara för att" se de.
Men ni vet väl varför folk har facebook? Jag lovar att ca 90% av alla fbnördar har fb för att kunna kolla och skratta åt alla dessa idiotiska bilder folk lägger upp. Endel skriver en kommentar då och då för att göra allt lite värre eller smöra.
Jag är en av de som har fb bara för att kolla på foton, det är ju kul att se hur folk ser ut. Ibland kan vissa statusar roa också, för jag förstår faktiskt inte hur folk kan vara uppkopplade jämt? Jag bara väntar på "Är och skiter, men snart klar" och sedan lite detaljer hur det var. Kanske 2011?

Visst skulle man kunna tagga bort sig på alla foton, men då har ju ingen nöjet att se på en när man är som ful(l)ast eller de mest ointressanta stunderna då någon råkat klicka med kameran.

Nu vet ni det iallafall, fb suger förutom alla ointressanta foton. Och även kunna se hur många som har "det är komplicerat" som status och lägga ut resten av sitt privatliv. => Ni är fb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0