Första dagen och vi har redan fått en uppgift

Här börjar man inte långsamt för att senare trappa upp utan här börjar man 110%.
Vi har fått en uppgift som ska vara färdig imorgon, kanske inte världens svåraste men den är till för indelningen av läsgrupper.
På tisdag har vi vårt första seminarium sen har vi ett i veckan hela terminen förutom då vi har tentaperiod. Det som är skönt är att vi inte har någon salstenta alls i någon av kurserna utan bara hemtentor. Det gör det enkelt för mig att kunna åka till södertälje eller karlstad och plugga där, samtidigt som man kan vara social.

Jo, en sak jag glömde berätta igår. Detta kommer ni Karlstad/Stockholmsbor se som bondigt och väldigt outvecklat. Här i Halmstad har inte affärerna i city, klädaffärer och dylikt, öppet alls på söndagar. Det är ju helt sjukt! I Karlstad är allt öppet jämt och ständigt för det enda Karlstad kan marknadsföra sig med är mitticity och all shopping som är tillgängligt nästintill jämt! (och "sola i karlstad" som ingen tror på här nere, de har bara mötts av regn)
Nej, här är söndag en dag som man ska ta det lugnt och göra annat på och inte slösa pengar på skit.

Men idag är det måndag och imorse dog mina fingrar på vägen till HH så måste till stan och köpa vantar och halsduk. Har en av alla mina favoritmössor här ifall det krisar, men inga höst/vinterjackor. Men har bestämt med mamma att den 23 september så åker jag till Karlstad över helgen för att hämta allt. Kommer inte hem för att träffa folket utan för att hämta mina saker, nej ärligt det ska bli kul att komma hem några dagar.. om några veckor.

Idag har jag bott här i två veckor. Ibland känns det som att jag bott här i hela mitt liv men ibland känns det som att det var en evighet sen jag var i Karlstad och det är lite tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Då kanske jag hade trivts där, jag som har vant mig vid att saker är stängda på söndagarna ;)

2010-08-30 @ 16:14:50
URL: http://fraida.blogg.se/
Postat av: Ida

Hehe, lycka till med att vara social under en hemtenta ;P närå det funkar säkert. Fan vad tråkigt på söndagarna?!? Men å andra sidan var väl uteställena öppna längre så ingen kanske orkar göra nåt på söndagar ändå :p

Kram

2010-08-31 @ 01:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0