Halmstad i bilder

Hallå hallå. Nu har mamma och pappa åkt och jag är helt ensam, men ska ju fixa i lägenheten osv. Mamma och Pappa köpte mat till mig som räcker för ett helt kvarter en dag eller till mig i typ två månader. Det jag menar är att det finns mat här som fan. Igår var vi ute och åt på Fridols, det var en "lyx"restaurang med massa whiskey överallt och världens coolaste inredning iform av småsten över hela väggarna och inglasade musslor.

Pappa ville byta bakdäck åt mig idag, men det gick inte så bra. Vi var hos någon cykelhandlare och de hade inga priser, tog inte kort och allt såg... stulet ut. Men vi köpte ett däck osv. Däcket är vint.. De som känner min pappa vet hur han blir, men detta var lite annorlunda. Vi blev sjukt förbannade men kunde inte göra något eftersom de var tvungna att åka hem och inte fick vi kvitto heller.

Men här är några bilder från idag.

Detta är taget från ica maxis parkering, Det är en liten del av HH ni ser där, alltså högskolan. Man missar inte stället direkt då den högsta byggnaden är HÖG! Kommer säkert få gå upp för den någon gång, fyfan.

Nissastrand, det jag tjatat om att det vore rätt gött att bo där. Ser precis ut som hemma! Let´s go to nissan.

Bibliteketshuset är i glas, hela bibblan alltså. Ser lite ut som nya CCC i karlstad, fast något coolare.

Här går päronen vid älven och filosiferar över hur deras dotter skall klara sig själv efter lite för mycket alkohol. Men det är lugnt, jag börjar bli lite väl gammal.

En av alla kyrkor som finns, cool klocka. Det står en hög "tottempåle" brevid, orkar inte lägga upp en mer utförlig.

Älven osv. Ni ser väl själva

En cyklistmätare, den mäter hur många som cyklar där varje dag. Just när vi gick förbi hade drygt 1200 cyklat förbi där.

Ja det var lite bilder. Har annars hittat en affär som säljer cheapmonday jeans, "tretton" heter den. Tydligen hade cheapmonday problem med kemikalierna så alla svarta jeans var slut för ett tag. Men köpte ett par ljusblåa för endast 200kr. Men eftersom svarta var viktigt så gick jag till bikbok och skaffa ett par. Har även köpt tallrikar, en tandborstmugg (turkos för att tänka på lilla my) och en kökshandduk med grisar på (den symboliserar mina bröder).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0