Kid Candy



Tacken för att man kom hem med godis
som man tagit på välkomstmässan är att just dina favoritgodisar åts upp av någon annan. Lite bitter blev jag nyss när Victor åt upp alla twix. Men han sa att jag skulle få en ny sen.
Igår köpte han mat åt mig och lite annat, vilket flyt, först mamma och pappa och nu Victor (´s mamma).

Idag ska vi hämta ut mina converse! Wohooo har längtat så. Beställde ett par likadana som vi har hemma i karlstad, men måste ju ha ett par här bland alla conversebärare (och det är typ hälften av halmstads studenter).

Bestämde mig igår för att inte vara med på finsittningen som är på lördag, lite tråkigt men det kostade ju flera hundralappar och efter nollningen som varit så har det blir ca tusen riksdaler hittills utan finsittningen. Men Victor är ju här och vi ska äta på sperlingspizzeria (lyx eller vad), den är tydligen väldigt bra och kanske gå på bio. Här finns inte så många filmer, ännu mindre än de i karlstad, men gbg ligger ju nära om det krisar.

Igår var vi på "fixa tur", vi gick omkring här och fixade lite olika saker, som bibliotekskort, Ica kort, mat, Häägendaaz (som verkligen INTE slår B&J), mediciner osv. Fick känna på hur skiftet med ppiller är från län till län, fick betala dubbla priset här...
Sen försökte även en på JC blåsa mig med 100kronor men eftersom vi är väldigt ekonomiska så räknade vi om och om igen innan vi betalade. Det är 75% på allt på JC här, de ska stänga, så köpte jeans för 100 - 150kr/st, kjol för 40kr och strumpor för 20kr osv.

Tog studentleg foto idag också, ser ut som vanligt - retard.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0