Vill Värmland utvisa mig?

Vad är det med den här värmlandsresan egentligen?
Räknas jag inte längre som en värmlänning? Trots dialekt, kontakter, boende osv. så verkar jag inte höra hemma här längre.
Det började ju med förseningarna till värmland. Sedan blev jag sjuk.
Och nu?! Har blivit av med halva mitt liv. Eller snarare livlinorna till livet är borta.
- Bankomatkort
- Legitimation
- Kontanter (julklappen)
- Kårleg

Ser ni? Utan bankomatkort inga pengar, och förhoppningsvis inte tomt konto! Jag kommer inte kunna sova ordentligt inatt, är så nervös inför bankbesöket imorgon bitti. Har tyvärr kort till nordea... man kan inte komma åt sitt konto utan kortet.
Och utan leg --> ingen kontoinformation
Jag kan ju inte bevisa att det är jag.
Men som tur var så hittade jag mitt fula leg, reservleget som ingen ändå tror är jag. Men det får duga.

Ida och jag som skulle på mellandagsrean fick springa till nöjes och leta efter etuiet, ringa polisen, spärra kortet osv osv. Ingen shopping anda där inte. Det slutade med tröstmat på Donken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0