Ja men det kan man ju bli när det ylar hela tiden som besatt

Nu har han åkt iväg igen
men vet ni vad? Det gör nog inte så mycket eftersom det finns mycket att göra här
folk att träffa som man inte kommer kunna träffa på väldigt länge sedan
Och sen måste man ju vänja sig
Om en månad är det ca 50 mil till varandra, enklast väg.
bussen är ett måste eller karlstad som mellan punkt.
Den vägen blir ca 9h med buss

Typ så ja...

Har numera en lägenhet och jag försöker inte tänka på det så mycket
vi lever här och nu och inte om en månad

Måste bara skriva med att gårdagen spenderades i en bil i drygt 10h och 2 timmar i halmstad. Det var faktiskt riktigt fint där och jag tror Daniella kommer gilla vissa saker som verkligen syndes väl.

Nu ska ni få veta lite om Dalarna istället, den s.k. Dalaanalysen.
Tänk på att detta är utifrån mitt perspektiv och även i de mindre städerna (BYARNA)

  • Varenda dalmas har en bussunge, de är överallt. De anses vara väldigt praktiska i både terräng och utrymme
  • Dalahästar finns i de flesta hushåll, helst i alla storlekar
  • Trafikkaos innebär en bil i varje infart, alltså fyra bilar sammanlagt i en korsning
  • Billiga Nisse är präktigt jämfört med Karlstads mitticity utbud
  • Det finns otroligt mycket fina dalaträdgårdar med blommor, växter, vattendrag och mycket skog
  • Falufärg och vitaknutar stämmer inte helt ut, mycket gula hus finns också
  • Lantvägarna är inte bortglömda utan används väl i dalarna vilket drar livet bakåt till tidigare 1900 tal
  • Landskapet kan även ses som smålandslandskap, som i bullerbyn
  • Ibland förstår jag inte vad de säger för jag får för mig att de pratar finska
  • Det finns sväventyr
  • De flesta har en båt eller två som de gärna åker ut med
  • Möljan i söderbärke är en cool marknad (på lördag) som man kan åka i ett traktorsläp (hövagn)

En bussunge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0