kåravgift in my ass

Sitter fortfarande uppe i Dalarna
har inte orkat trycka på köp knappen på swebus hemsida
det är väl inte särskilt jobbigt egentligen men just nu orkar jag inte
Funderar på att tvinga mig själv att köpa en ikväll som går hem på måndag eftermiddag


I vilket fall som helst så vrider det sig i magen
det här med studentbostäder är då inte världens enklaste sak
och vet ni vad som känns mest stört?
Jo här sitter jag och klagar där det bor ca 7000 studenter medan de i Gbg eller Sthlm har ett helvete att hitta en (för där finns det inga och om det gör de kostar de en förmögenhet)
men det mest skrattretande i det är att i Stockholm har jag några 100tals ködagar och i den nya staden = NOLL

Halmstad verkar fint, kanske meningen att man ska tillbaka till västkusen.
man kan bo i en stuga vid havet om man känner för det
men jag riktar in mig på gamletull som verkar finast
Eller egentligen borde jag köpa en lägenhet på Nissastrand för att känna mig som hemma (det ser nästintill precis ut som Vågmästaren, kan vara pga. samma företag)


problemet är väl det att jag varken har 2 eller 6 miljoner kronor


Har anmält mig till bostadsgarantin för att inte behöva leta ihjäl mig
Men då kommer kåravgift på drygt 325kr och dep. på 2000kr. (vilka man får tillbaka vid kontraktskrivning)...
jag hatar KNÖVEL, varför kan man inte bara hitta en lägenhet som verkar prima och få den?
Det finns andrahands lägenheter men är nog för feg för det, vill ha en studentbostad vid de andra.
Har sökt två bra i gamletull och jakten men de är det inflyttning i under oktober.

Men nu ska det inte bli mer klagande, får vara glad att man kom in någonstans.

Nog om det
här uppe har vi byggt hönshus, inget dåligt ett heller
Victor har gjort skissen, byggt och varit chef
Jag har jobbat som mästermålare och grusskottare
Idag åker vi till Örebro och hämtar hönsen som lär stortrivas då de har balkong och hök + räv säkert!

Nästa gång blir det en recension och värmlandsanalys av Dalarna! (blir lätt att man märker av saker, precis som Barcelona analysen )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0