"Cecilia och Elvira - Johanna och Josefin går till burger king"

Här bor den där gubben med en massa tomtar o grejer. Och ja.. jag har tagit kort i farten och med mobilen.



Ja, min rubrik visar hur det kan gå till när fyra tjejer åker till ullared.
Vi delade oss två och två för vi råkade komma en dag med kaos.
  1. När vi ställde oss i kön som inte brukar finnas (bara 25 - 30dagar/år) så är dörrarna stängda. Alltså hade de MAX därinne. Lite typiskt. Sen regnar det och vi byter av så att man kan köpa lunch. Men när det är vår tur så börjar det ösregna och jag får syn på de där "tälten" som alla har i serien och får då för mig att vi måste ha såna.
  2. Men nu var problemet att lådan de låg i var HÖG och allt var längst ner. Så tillslut kommer en tjej och säger att jag ska sätta mitt knä i hennes händer och jag hänger typ rakt ner med "röva" upp och gräver fram så många som möjligt. När vi äntligen fått några så öppnas dörrarna och det blev ingen lunch för oss.
  3. Cecilias mobil dör och ingen av oss hade Elviras nummer (vi delade upp oss två och två efter de som varit där med en som inte varit där förut).
  4. Det stannar en liten kille framför oss i kön och bara kollar och kliar sig i arslet.
  5. Resultatet av all väntan på BK = våra jackor luktar flott och äckligt!
  6. Vi såg varken Morgan eller OlaConny, lite besviken är jag faktiskt. Men vi orkade inte ens kolla efter de.
Så fort man kom in på Ullared så fick man lite panik, det var människor överallt! Man kunde ju inte gå normalt för det var någon på en hela tiden som skulle fram fast det inte gick. Så Josefin och jag körde på "racershopping", det tog ca en och en halv timme (fatta de som är där från sju!) på en våning, vi orkade inte leta efter saker eller gå till de andra våningarna utan köpte endast det som vi behövde och sen ställde vi oss i kön och vägrade att gå ur. Problemet var ju bara att vi inte kunde nå de andra och inte de oss så vi gick till kundradion efter kön som tog drygt 30min och bad de ropa ut att vi gick till Burger King. Något helt random som inte brukar komma i kundradion så folk stod och gapskrattade.

Ullared stänger fem på lördagar, vi kom ut halv fem och satt oss på BK med jätte tunga påsar och tavlor (vi vägrade att ta en vagn för att vi inte ville handla så mycket, vilket vi ångrar rätt fett). Klockan tio i sex fick vi äntligen ett sms där det står att de andra har stått i kön i en och en halv timme och inte ens är framme än. Så klockan sju kom de, vi hade väntat på BK i två och en halv medan de har stått i kön hela den tiden. Fattar ni övertiden de jobbar eller?

Något man bör tänka på när man ska till ullared
:
Ställ er i kö innan fyra en lördag/söndag för att kunna komma ut.
Ta vagn för det gör sjukt ont att bära allt plus att man kan tränga lite mer
Åk dit i mitten av veckan i mitten av månaden när alla är fattiga
ÄT innan!
Det är ganska roliga människor där så håll er för skratt.



Så.. detta blir ett väldigt långt inlägg.
Kan säga att jag ha köpt mycket saker till lägenheten, bla. bakskålar, påslakanset, lakan, en tavla, en text, kollegiblock, nagellack osv.osv.
Längtar tills någon hjälper mig att sätta upp sakerna !!!



Iallafall när vi kom tillbaka hit vid åtta så skulle Josefin och jag göra klart Lussekatterna som vi börjat med på morgonen och det blev 55 st! Helt perfekta också.
Jag fick även för mig att baka bröd mitt upp i allt och en kladdkaka som blev helt åt helvete! Min granne kom och sa att vi bakade en väldans massa kakor, ja sånt gör vi på lördagar!
Sen när vi var klara vid halv tolv så bara satt vi och pratade och helt plötsligt var klockan halv fyra och Josefin fick inta min "sköna" soffan igen.
Har även lärt mig att jag aldrig mer går upp på övervåningen för där ligger en stor hund som skäller och går efter en!

=> Jävligt skön lördag! Förutom att man kände sig helt full på Ullared.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0