Domino !

Den här dagen har ju varit helt sjuk !
Kan fortfarande inte sluta flina eller skratta i vissa fall när man tänker på den.
Steg upp strax efter sju och började plugga för att hinna läsa klart "Statussyndromet".
Sedan drog jag till stadsbiblioteket för att plugga med Josefin och Marie och läste då "Om genus". Har antecknat och antecknat hela dagen lång, eller typ i ett dygn. Så har väl skrivit en bok snart.

Idag har det snöat! Sen har det snöregnat, sen har det varit sol och sen har det även haglat - har agerat som biblioteksmeteorolog, berättade varje gång vädret ändrade sig.

Höll på att störa ihjäl mig då en tjej satt och chippade efter luft och harklade sig som att hon skulle få astmaanfall.

Kan även berätta om saker som tydligen är vanliga på biblioteket:
Att en alkoholist sätter sig i musikstolarna och lyssnar på hårdrock, precis där alla pluggar. Efter en stund får alkis 1 sällskap av alkis 2 och de börjar dricka öl och käka piller. Ja.. tydligen vanligt och inte alls konstigt.

Så kommer vi då till den roligaste händelsen idag, eller denna veckan.. eller kanske månaden:
Jag skulle låsa upp min cykel och råkar då stöta till väskan mot cykeln brevid som ramlar och ja.. den andra ramlar och vi bara står och kollar när cykel efter cykel ramlar utanför biblioteket. Jag hade värsta paniken eftersom det stod säkert 100 cyklar utanför. Men som tur var så var en cykel såpass stark att dominot avslutades innan den enorma mängd med tätt ställda cyklar träffades.
Två killar gick förbi oss och gapskrattade vilket jag kan förstå, måste sett helt stört ut.
Josefin skrattade nästan ihjäl sig under hela dominot och långt därefter. När jag insåg vad fan som hänt så började även jag gapskratta
Om ni vill veta så plockade jag inte upp cyklarna utan smet därifrån, kan ju inte stå och dra upp hur många cyklar som helst.

Vi gick därefter skrattandes till McDonalds för att köpa cheeseburgers för att ha som "gå-mat" till nyhem då vi skulle på lägenhetsvisning klockan tre. Josefin var tvungen att säga "Jaa, vi är hungriga och äter inte sånt här varje dag" varje gång vi gick förbi någon eftersom de kollade på oss väldigt mycket.
Lägenhetsvisning avslutades inte med lägenhetsfakta utan med en diskussion om "kungarna av tylösand". Och jag måste nu säga det (efter att precis sett senaste avsnittet) att jag verkligen HATAR den serien. Speciellt den mest störda människan som kom tillbaka, alltså jag får panik av att se på honom och .. alla andra.

Sen har vi även försökt kopiera hyreskontrakt och andra försäkringsgrejer men det gick ju inget vidare. Det blev dubbelsidigt vilken inställning vi än hade.

Vi var även på MAXI för att köpa toblerone men det slutade med att båda hade sex olika chokladbitar (från mars) i handen (och jag som är liite nyttigare köpte även en banan). Det märks tydligt när man har för mycket att göra.

Vi har nog gjort mycket mer saker än så men jag orkar inte ens tänka mer. Men måste fortsätta plugga.

Något jag med stor sannolikhet kommer få höra varje gång jag ska låsa upp eller parkera cykeln hädanefter:
Men Johanna ska du inte ställa dig där det är lite mer cyklar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0