Hemmafrun JT

Morrn Morrn.
Läste precis Kitty Jutbrings artikel på aftonbladet, "vi kan inte gömma oss bakom flickstrecket".
Visst att det kan vara jobbigt att vara tjej, man ska se ut på ett visst sätt och agera på ett annat. Men varför tillåter man det då om det nu är så jobbigt? Jag skulle aldrig leva på ett sånt sätt som gör att det är jobbigt att vara tjej. Om man följer alla dessa s.k. "regler" så har man nog riktigt dåligt självförtroende och självkänsla. Vilken tur att jag är en "pojkflicka" då, kan ju följa killnormerna och tjejnormer och kombinera ihop det och ta det som känns bäst.

Det här kommer nog krossa hela min "text"; Är lite av en hemmafru här i stälje, V är i skolan och när han kommer hem ska det finnas lunch, jag diskar och plockar undan lite smått när han måste springa iväg. Fast å andra sidan så är jag inte alls någon hemmafru med tanke på att han lagade middag igår och gjorde chokladbollar, medan jag kollade på tv.

En tjej ska gå i högklackat och fina kläder när hon är med sin pojkvän, eller hur? Hur många har man inte sett som gör iordning sig lite extra när de ska ses? Självklart kan man göra det ibland, men hur kan man leva så jämt? Vilken tur att min pojkvän gillar likadana kläder som mig; Converse, mössa, tshirts, skjortor osv. Tror att jag skulle fått lite smått panik om jag hade pressen på mitt utseende, att alltid se ut som en docka och aldrig se naturlig och bekväm ut.



Nu när V är i skolan till tre så ska jag plugga och skriva minst en sida per hemtenta idag. För om jag tänker rätt så kommer vi inte plugga särskilt mycket i helgen, med tanke på vad vi ska göra på lördag osv.

När han slutar idag ska vi gå till en affär här i närheten och handla mat! Mannen lever på blodpudding, det är INTE okej och inte heller gott! Sen ska jag skaffa lånekort på biblioteket för här finns de böcker som alla lånar i Halmstad.

HEJHEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0