Hur man märker...

.. att man inte längre befinner sig i Halmstad:
Kassörerna ger dig kvittot i handen och inte låter dig själv dra av det.



När jag väntade på tåget imorse var jag på väg att springa tillbaka till V igen. Jag hade -100% motivation att åka hem (har fortfarande men gjort är gjort). Och vet ni vad? Idag hade jag min chans att åka tillbaka OCH bli av med tågbiljetten. Det var nämligen en kille som hade råkat köpa biljett till den 20e och han var tvungen att komma till göteborg idag med 9,36 tåget (samma tåg som mig).
Och där stod jag, halvt grinfärdig med en biljett för sex ynka kronor. VARFÖR sålde jag den inte till killen som var så desperat och arg att han sparkade en stolpe?! Jag var så nära flera gånger, tom när jag såg tåget komma. Men det blev aldrig av, jag gick på tåget och satte mig på plats 23 (då några ville sitta bredvid varandra) och hade fortfarande lust att skrika det till killen.

Vet ni hur mycket jag hade tjänat på att inte åka? Att vara en snäll medborgare?
Jo, drygt 200kronor och en till dag hos V. Fast å andra sidan hade jag suttit här i samma skick fast imorgon och det är inget att leka med.

Det kändes på något sätt som att killen förstod att jag inte ville åka för han kollade hela tiden på mig. Även på tåget och stod några centimeter från mig när vi skulle av och bara glodde...

Aja nu var ju det lite för sent. Samma sak som alla gånger man väntar på pendeln i stockholm och funderar om man ska hinna med tåget, sen bestämmer man sig för att hinna med och då är det försent för att man funderat för länge.

ILANDSPROBLEM



ILANDSLYCKA

Idag var det 10 år sedan Håkan Hellström släppte sitt eget och idag släppte han sitt nya album.
HJÄRTA (så fjortis men passar så bra nu) till min V . Ska lyssna mig genom hemtentorna!
2 steg från paradise (glöm inte att radera låten "saknade till havs")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0