Vad man gör istället för att plugga...

... Vi är nog världsbäst på att hitta på andra saker att göra istället för att plugga. Och ganska omedvetet också.
Det kan se ut ungefär så här;
  • Heter det JÖNköping eller Jönköping? Jag uttalar det som ÖN (jÖNköping) och V som önn (jönnköping), vem har rätt?
  • Bor det mer i Södertälje eller i Halmstad? Vilken stad är störst? Stämmer wikipedia?
  • Vart finns de snyggaste baseballsjackorna?
  • Hur mycket ligger traderabiljetterna på denna timme?
  • Upptäcker att "Parken" har släppt nytt och måste lyssna på det nya albumet
  • Omformaterar iPoden till Windows eftersom Mac versionen inte tas emot i en windows dator.
  • Råkar sätta på sporten på tvn eller parlamentet
  • Kollar in Ben & Jerrys glasser, upptäcker att de tagit bort "Bohemian raspberry". Funderar även om vi ska köpa en.
  • För att vara lite ambitiös - fundera vad "K" betyder i formeln?
Sen är det bara att ge upp och se på en film.
Igår såg vi på Toy Story 3. Det är seriöst den bästa Toy Story filmen som gjorts och det blir ju ännu bättre eftersom det är slutet på allt. Den har fått 8,9 på IMDB och ligger på 17 plats av bästa filmer!



Idag (som alla andra dagar) måste vi plugga, för jag har lånat en bok här till uppgift 4 och kommer alltså inte hem förrän den är klar. Och jag måste hem till torsdag för att kunna lämna in Pedagogik examinationen.

Just nu är V i skolan och han slutar tre idag. Så det är rätt lugnt här. När han kommer hem ska jag gå till Willys (SJÄLV!) och köpa en sak till honom, eller ja oss.. Bröd och fil. Samt se om han pluggar något när jag är borta.

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0