Årets tråkigaste föreläsning

Kollade precis igenom biljetterna inför resan och såg då att det är 30minuters väntan i Göteborg på väg till Borås, okej tänkte jag. Men sen ser jag att det är BUSS till Borås, jag hatar buss! Åker hellre tåg i två timmar extra. Okej, det är bara i 50minuter men tänk om jag virrar bort mig på centralstationen och missar bussen eller blir nödig på bussen?

Hem är det 40minuters väntan i Göteborg men det är ju ändå ett tåg man väntar på.. och det går ju från samma ställe. 

Dagens föreläsning kan ses som årets mest onödiga eftersom min studiegrupp är den lataste av alla (vilket är superbra, det är alltid någon som ska åka hem eller så). Vi är mer "det är lugnt, vi tar det på måndag". Men vi skulle tydligen diskutera en bok idag och vi fattade ingenting, vi skulle ha diskuterat den igår eller något och svarat på frågor inför idag... jag har läst två sidor i boken.. Så det slutade med att jag dagdrömde i två timmar, skrattade lite ibland när någon sa något kul, fick lite ont i benen, sen var det slut.

Efter det gick Danielle, Josefin och jag till Sandys och åt kycklingcurrysub och observerade alla människor som gick förbi. Sjukt kul att studera folk, endel ser ju för roliga ut. Insåg också att det kan vara svårt att sätta ålder på endel (och ibland kön). Sen kan man även se hur tragiskt det ser ut när en 16/18åring kommer med en enorm babymage, får nästan panik.

Nu tänkte jag skriva klart reflektionen och läsa en folkhälsorapport inför nästa vecka, sen måste jag nog packa lite och skriva klart vad som ska hämtas i Kstad (VINTERKLÄDER!). Känns lite weird att komma dit, det kallas inte för hem, det är bara en plats som var ett hem.

Om två veckor kanske något händer i 08regionen, men det kanske jag skriver om när det är färdigfixat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0