Lastbilschaffööööör och vattenpölar

Duschade två gånger imorse
en gång innan seminariet och en gång på väg till seminariet
Andra gången var en rejäl dusch i ansiktet och överkroppen av en lastbil
För att låta ännu mer bitter så var det säkert en fet gubbe som åt chips och drack cola under tiden.

Seminariet ska jag nog inte skriva något om... blir så sur på mig själv för att jag inte kan ta för mig och för att ingenting fastnar. Är trött jämt och ständigt,hur ska man komma igång med träningen när man inte orkar någonting? Ska verkligen försöka plugga ordentligt denna veckan inför fältstudierna nästa vecka.
Funderar på att följa med Cec och sola någon dag för att se om det hjälper lite och sedan tvinga mig själv att springa intervaller. Fast vädret just nu gör ju inte saken lättare.
Håller på att tvätta just nu och har även druckit två koppar kaffe för att hålla mig vaken.

Ikväll har vi quorntacokväll på övervåningen, det kommer nog bli kul, det blir ju rätt tråkigt att äta själv jämt. Igår åt jag faktiskt med Michaele i köket (första gången man åt där).

Har funderat lite över alternativen på förändringsarbete. Det står mellan
  • Sluta stressa och skaffa mer rutiner dvs. komma i tid och ha pluggschema
  • Börja träna och därmed bli piggare
  • Äta mer varierat och mer frukt & grönsaker
Idag kom ett nytt GG (gossip girl) avsnitt ut. Det är sjukt hur besatt man blir av den serien!

Imorgon ska Danielle och jag förtidsrösta, vad det blir på tänker jag inte säga för det vore bara puckat. Sedan tänkte jag göra som i våras => plugga på biblioteket med de andra.

Fick iallafall veta att efter nästa vecka är det värsta över i pedagogiken och det blir mer praktik istället för alldeles för mycket teori. Så det är väl bara att hålla ut och läsa alla de böckerna man ska denna veckan. Denna veckan ska vi ha läst: Hälsa och sjukdom (hela boken), hälsans mysterium, Etnografiska observationer och två kapitel i intro till pedagogik + lämna in what was in it for me och läsgrupper.

Ett alldeles för långt och betydelselöst inlägg... får avsluta med en låt.


Kommentarer
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Jaha okej, men det är ju bra att du känner så!:)

2010-09-14 @ 21:30:30
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0