S-tälje

Igår lärde jag mig en sak.
Hur stor är chansen att man får sitta baklänges på båda tågen hit?
Som student är den chansen ca 99,9%.
Tror faktiskt man bara får baklänges platser när man bokade som student.

Tågresan hit var grymt tråkig, visste inte vart jag skulle ta vägen i slutet.
Hatar verkligen att sitta still så länge, men tack och lov att jag inte tog bussen som tar sex timmar och 40minuter. Hade nog avlidit.

På tåget till göteborg hamnade jag bredvid en surtant, en någorlunda sur gubbe och en lite sur kvinna. Surtanten satt och kollade på sin väska hela resan för hon verkade tro att jag var en skitunge som skulle sno den. Sedan gick hon av och då fick alla mycket mer benplats eftersom jag satt mig snett, då började de andra le mot mig. Så tydligen gjorde jag de en tjänst.

Funderar lite på att sno Victors nycklar och ta över hans lägenhet, den är så mycket finare än min. Fast mindre. Han har kök, stor toa och en jätte fin hall!
Nej nu blir det plugg så att man gör någonting bra när han är i skolan. Och för att det ska kännas okej när vi förhoppningsvis (VI SKA!!!) in till Estocholmo i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0