Vi drömmer om maten vi inte kan få

Titta vad tidigt jag är uppe trots att man somnade vid fem.
Inte bra, inte bra, ska snart somna igen.
Det var skit kul igår, speciellt eftersom generalen och sergeanten som nollade oss var med på förfesten och på kårpuben. Jag var som vanligt lite blåst och stod och frågade vart de var, fast vi i själva verket stod och pratade med varandra. Men det är inte lätt att veta hur de ser ut utan alla peruker och solglasögon. (okej, sen är det lite pga hårfärgen).

Ungefär så här känns det idag.


Calle fick sova på (i?) min soffa istället för att sova i en trappuppgång, vilket han tidigare gjort, eftersom han har VÄLDIGT långt hem. Han gick någongång imorse eftersom de hade lektion 8.15, fyfan vad jobbigt. Vi låg och pratade om kebab, bacon, cheeseburgers och all annan mat vi inte kunde få.
De har en väldigt konstig "gå-ut-kultur" här eftersom ingen går och käkar efter krogen. Varför? Jag vill ha mer McDonaldsbesök efter krogen! Fast nu är det även för att det är en bit intill stan från kårpuben och att alla studenter bor där uppe. Nästa gång ska jag verkligen ha en!

Kommer ihåg att jag stod och sa "nihaao" till en kines hela tiden barkön och att han skulle säga saker på svenska.... Sedan försökte en Halmstabo lära mig att prata utan "R", det gick rätt bra fast det lät så töntigt att säga "KÅV" istället för "KÖRV/KORV", det låter väl inte gott med "KÅV"?
Det ska vá körv
som man säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0