Bäckagård och "fredagen den trettonde"



... Eller så är det bara en helt vanlig dag som är som vanligt = mongo. Jag vet faktiskt inte vad felet är på Josefin och mig, men det är ju inte något som står helt rätt till. Josefin råkar riva upp fingret genom att bara nudda det i princip. Och jag har ett gravt problem med att öppna dörrar! Om ni minns så skrev jag om dörrarna på busstationen en gång? Då jag försökte öppna typ tre fönster innan jag hittade dörren? Detta hände idag igen fast på pressbyrån. Först tog jag fel dörr och började dra i, sedan gick jag till rätt men drog åt helt fel håll osv.osv. Hur svårt kan det vara egentligen?
Det enda man kan hurra för idag är att jag äntligen fattar hur man gör med busskorten, så har inte skämt ut mig på bussen iallafall.

Vi åkte iallafall till Bäckagård och där fick vi gå genom hela byn för att hitta vårdcentralen, vi kom precis i tid! Där fick jag sitta i en timme och vänta på Josefin som fick en massa pinnar nerkörda i halsen.
Så dagens (långa) fråga är: Finns det något bättre eftermiddags fördriv en torsdag än att sitta på vårdcentralen i en timme och titta på fiskarna som simmar runt i en stor akvariecylinder i takt till musiken?
De simmade till en kyrk/gospel låt, om ni hörde den så skulle ni känna igen den. Kunde ju ha spelat in ett klipp där jag nynnar för den sitter fortfarande i huvudet.
Annars kan ni få höra busstopp-knapps-ljudet, det låter förjävligt!



Josefin har iallafall, kanske, körtelfeber... och jag känner mig nästan skyldig. Det lät ju fruktansvärt fel, men jag är inte en "gå-till-doktorn"-typ, men alla de symptom Josefin har hade jag nyligen. Och lat som jag är så brukar jag dricka ur hennes vattenflaska m.m. Stackars arma människa!

Att inte förglömma: Det blåser så in i helvete här!!! Det går lixom inte att gå, eller jo, men man kommer ingen vart.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja, jag säger då det. Nej men hallå det är väl inte ditt fel? Kan ju ha vart något annat. I vilket fall som helst så är det som det är, och jag CANT WAIT till jag får svaret på måndag. :-)

2011-04-09 @ 11:57:56
URL: http://jossanslif3.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0