Dagens situerade lärande

Idag har jag fått lära Ylva och Emma att ordet "jämt" har så många fler betydelser än "ofta" och "alltid". De förstod inte riktigt när jag sa att "jag jämt vart på affären" eller "jämt skrivit klart". Det låter ju faktiskt ganska konstigt, som att man alltid är i affären.

Ett annat ord som jag själv fått "lära" mig är "Kissig". Jag har ju läst om det tidigare då Egoina har skrivit det ett antal gånger, men nu har även folk runt mig börjat säga så, eller börjat har de väl inte, jag har bara börjat uppmärksamma det. Men nu undrar jag bara vad man säger när många är kissig, kan man säga att de är kissiga? Eller säger man fortfarande kissig?
- Alla är kissiga / Alla är kissig?

Jo, jag vet att ibland så funderar min hjärna på väldigt konstiga saker, men jag kan inte låta bli.

Har även insett att spackel inte är rätt produkt att använda i den andra lägenheten. Har några småhål, då menar jag verkligen SMÅ så att de inte ens syns. Men tydligen måste de täckas. Så då kom Ylva och jag på att man kan ta vitt nagellack!!! Det borde väl gå? Eller tippex? Fast det har jag inte, eller jag har inte vitt nagellack heller för den delen, men det kan man ju använda någongång kanske.

Under denna dag har jag även kommit fram till att det inte är någon idé att säga att jag ska iväg och träna för det slutar alltid med att det inte blir något. Så nu tänker jag sluta säga det i förväg. Jag hittar på så mycket annat istället, typ sola osv. (det var idag det). Hann ju ändå inte iväg tidigare idag och nu är det värdelöst att gå dit, man får inte plats!

Nej vet ni vad, jag ska nog fortsätta packa och laga mat! Har kommit fram till (nr 2 idag) att man inte behöver ta med så mycket för det blir bara besvärligt och man använder ändå inte allt. SÅ CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0