Detta funderar jag fortfarande på, tre år senare.



Det finns några funderingar som sitter i mitt bakhuvud, så som
  • Hur många fjortisar får det plats inom Karlstads area?
  • Vad står A:et för på läkerol bitarna
  • Hur kan musik som spelas minst 2 ggr/timme gillas?
  • Hur får man håret att fortsätta hålla volymen en hel dag?
Fast idag vet jag faktiskt att A:et på läkerol bitarna står för Alhgrens.

Sedan undrar jag var detta kom ifrån:

En helt omskärd kvinna kan kallas calzone.
Enligt Idaho har jag och pallo ungefär samma humor. Hon anser att både pallo och jag kan säga något sånt. Calzone alltså, om en kvinna har blivit ihop sydd så liknar det en calzone.
Jo jag skulle kunna säga nåt sånt, för jag har till och med tänkt på det. Men samtidigt blir jag fruktansvärt äcklad.. (20 maj, 2008)

Enligt Descartes har djur ingen själ utan de är bara komplicerade automater. Det låter ju nästan sjukt, hur ska vi människor och våra själar kunna vandra till ett djur då? Själavandringen anses ju kunna ske från människa till djur, men om djur inte har några själar hur blir det då?
Jag tror iallafall att djur har en själ, om jag nu tror på att vi har en själ. Ganska svår fråga, för det är i princip omöjligt att få svar på.
Om det nu är så att vi gör en själavandring vid döden så vill jag bli en anka eller en hund.. Nej. Den dagen (om den kommer) som jag bestämmer mig för att bli hinduist eller buddhist ska jag försöka uppnå moshka och upphöra samsara. Då har man ju nått sitt mål i livet, eller?

Jag funderade på en sak förut.. det här med karman. Om man nu ska ha en god karma, kan man inte bara ligga i sängen hela livet då? För då gör man ju varken onda eller goda gärningar, man gör ingenting, det måste ju vara bra?
Alltså vem vet om jag egentligen är en stol?
De jag passar ihop med är bordet, eller så är jag bordet och de är mina stolar..
(16 maj, 2008)

Nu kommer den stora frågan från 2011; VARFÖR funderar jag så mycket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0