Fjäsk och en sur gubbe

Tänkte att lilla sura och trötta Magnus passar bra till detta. (fast han är faktiskt inte sur där)


Ibland är det inte lätt att vara tjej eftersom vissa gubbar tror att man är dum i huvudet.
Josefin och jag cyklade till stan för att göra några ärenden.
Först var vi på crescent där de skulle byta ut batterierna som inte funkade i min nya lampa. Han som jobbade där var bitter och pratade knappt, eller mumlade lite grann ibland då. Sen när han var klar så frågade Josefin om sin cykel och under tiden står han och tejpar igen en batteri förpackning med de som inte fungerade!!! Undrar om han skulle sälja de? Då är han ju dum i huvudet.

Sedan gick vi iväg till Clas O där jag skulle byta en internetsladd för den var ju lika lång som den jag redan hade. Förpackningen var ju öppnad på ett "brutalt" sätt som han sa så jag började dum förklara mig riktigt ordentligt. "Men jag fattade inte att man kan göra så". Josefin fortsätter "men vi är ju tjejer, vi kan inte sånt", men då sa han att det är jämställt numera.. Då var jag bara tvungen att säga "men vi är ju blonda och rödhåriga så vi är ju inte så smarta".. Jag skäms nästan när jag tänker tillbaka. Jag pratade typ som att man vore 11 år eller något.. Men det hjälpte iallafall!!! Har numera en tio meter lång internet sladd, allt för att Clas O inte kan göra en sladd som är 7,5 m istället för fem eller 10.

Okej, SIST då. Vi tänkte att det var lika bra att pumpa Josefins däck.. Men luften åkte bara ur hela tiden och det gick åt helvete så vi var tvungna att gå tillbaka till surgubbarna på crescent (problemet var att båda plupparna åkte av och det gick inte att bara ta av en). De hjälpte oss men sa ingenting! Jävla surgubbar alltså, vad är felet?!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Håller med dig. Sjukt sura gubbar. Fattar inte hur man kan leva ett kul liv när man är sur som en citron. Skönt att vi fick fixat det mesta iallafall. Och mest tur, att JAG fick min transparenta skjorta (a).

2011-04-06 @ 17:38:48
Postat av: Charlotte

tyvärr inte, den blev såld på en gång...

2011-04-06 @ 20:18:55
URL: http://cblog.blogg.se/
Postat av: johanna

ja du Jossan det var allt tur det! Nu kan du slappna av :D

2011-04-06 @ 20:46:30
URL: http://spotlighteffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0