My new apartment (brittiskt uttal!) The best apartment evaaa

Hej hej! Det är ganska komiskt det här med att trivas. I min andra lägenhet så städade jag ALDRIG! Då menar jag verkligen aldrig, dammsög väl kanske en gång i månaden om jag hade tur. Det låter (och är väldigt) äckligt men jag hittade ingen motivation eller anledning till att städa där. Det slutade oftast med att man städade innan man åkte bort för att inte få astmaanfall när man kom tillbaka. Så man kan kanske kalla det fly.

Jag har bott här i sex dagar nu och har redan hunnit städa två gånger, då syftar jag på dammsuga och damma överallt. Annars har jag tom. små städat lite varje dag för det känns bra! Man vill ju ha det fint eller hur?

Har även tagit mig tid till att ta lite kort nu efter städningen.. så det lär ju se rätt fräscht ut.


Först måste jag bara visa min alldeles egna dammsugare (På Vsol delade vi), den är så söt!!! INIMINI!


TVn ska upp på väggen, men det är inte något jag tänker göra själv för då har jag väl sönder hela väggen.


Bänkskivan och skåpet under köpte jag på IKEA för att förlänga köket, men av någon anledning fick jag bara med ett skåp istället för två. Men det fixar BimBim när han hälsar på hoppas jag!


Utsikt över Tradecenter/skolan, volleybollplan och stora vägen, bättre kan det ju inte bli!


Det är lite som Örjans kärlekshörna/näste eller vad det nu hette. Toaletten får ni se någon annan gång för den är faktiskt fin! Väntar bara på duschdrapperiet som mamma var tvungen att fixa lite pga. fittIkea.


Men ni måste ju erkänna att det är fint? 21,6kvm och helt perfekt för "lilla" mig, känner mig aldrig mörkrädd iallafall!


Nu ska jag fixa lite till och sedan bär det iväg till Tylösand med sjuka Jossan som måste till vårdcentralen. Det tar tydligen två veckor att byta central... drygt när man väl behöver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0