Denna veliga värld gör mig störd


Nu har Victor tagit tåget hem.
Han var här i nio dagar men det kändes som att det gick tre dagar.
Det är som när man var liten och alla sa att man skall sluta leka när det är som roligast. Jag förstår faktiskt inte det. Bättre att sluta leka när det är tråkigt eller när det blir bråk, för då längtar man inte till leken igen.
Jag hatar det, faktiskt hatar.

Samtidigt som man skall börja plugga igen så känner jag en liten konstig magkänsla. Är detta rätt?
Jag har några ångerkänslor.
1. Egentligen vill jag läsa till hälsopedagog på GIH i Stockholm. Varför? Jo för de studerar kroppen, näringslära och fysisk aktivitet. Det är PRECIS det jag vill!!! Vi däremot läser om pedagogik, hälsopedagogroller som jag fortfarande inte riktigt har förstått vad det innebär osv. Och visst denna termin ska vi läsa näring och kost utöver programmet.. men det är något man får fixa varje termin för att kunna bli något.. = läsa 37,5 - 45 hp varje termin istället för 30hp.

2. Annars vill jag läsa Biomedicin fysisk träning här på HH. Man blir en fullärd PT. Alltså man läser anatomi och allt det som jag nämnde på GIH.

Men eftersom jag verkligen tycker om mina vänner här, läs Josefin först och främst. Henne kan man ju inte bara lämna. Hon är ju min sambo/fru. Sen så har jag fått studiemedel för 100 veckor av 240. Så det lär ju köra sig.

Jaja, jag får helt enkelt leva med denna magvärk ett tag. Typ två år till.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha men hjärtat :). Vi får läsa massa extrakurser under tiden vi pluggar då, så att det blir något av oss!! :) Är du på? Vi kör!! :)

2011-08-24 @ 19:34:35
Postat av: johanna

Okej :)

2011-08-24 @ 21:49:40
URL: http://spotlighteffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0