Ni är som jag när jag var ung

Idag när vi var på en promenad vid Nissan så tog vi en paus och satte oss vid en bänk.
Men som vanligt när man vill ha lite lugn och ro så ska någon vänlig stackare störa.
En gubbe i permobil rullade fram till oss och började samtalet med "hur mår ni?". Elaka som vi är så svarade vi men frågade inte tillbaka.
Efter ett tag börjar gubben berätta att han ser sig själv när han tittar på oss och att även han hade suttit där som Victor, med en vacker flicka till flickvän.

Det jag ville säga här var "men han är ju min bror (eller kanske pappa)!". Hur skulle gubben reagerat då?
Men istället så frågade jag Victor om det var så där han skulle se ut när han blev gammal. Eftersom gubben såg sig själv så kanske Victor måste åka i en sån där permobil.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Så gulligt, haha.

2011-08-22 @ 12:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0