Samkväm och syjunta

Imorse åkte jag till gymmet innan skolan för att vara lite hurtig. Det var betydligt roligare än i måndags, trots att jag glömde vattenflaska etc.


Eftersom jag även "glömde" matlådan så fick jag äta banan och drickyoghurt till lunch, vilket resulterade i godissug! Men eftersom jag har mitt nyblivna stöd (Danielle) tillhands så blev det inget godis. Hon är bra på att få en att tänka på annat. Fast jag hade inte tänkt att köpa något eftersom jag inte vill ha, det var bara magen som var ute efter något onyttigt.


Istället för att äta godis så bestämde jag mig för att dricka kaffe, vilket jag inte gjort sen jag var i Karlstad i början av januari. Som ni säkert vet så är kaffe rätt bra på att göra att man blir skit hungrig! Så nu ska jag värma bönsalsan och koka nudlar. Äkta studentmat + top model!


Vi hade läsgrupp efter föreläsningen där vi skrev lite på caset. Jonas och jag började använda en massa gamla ord som samkväm och syjunta. Det konstiga var att han (och en annan) aldrig hört talas om syjunta. Är det bara i värmland man säger så?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0