SJ gör spontantiteten som egentligen inte fungerar

Ja som min rubrik lyder. SJ har sina tricks.
Det var tänkt att V skulle komma i helgen för att vi överhuvudtaget skulle kunna ses utan att ha skypeträff konstant i tre månader. Men det är någonting konstigt med SJ. I princip ALLA biljetter var slutsålda imorgon och på fredag och tradera biljetterna gick upp i över 500 kronor. Då kan ni tänka er vad de vanliga SJ biljetterna som fanns låg på? Jo, MYCKET pengar. (= många dammsugare)

Sen finns det Student biljetter med kampanj som kostar 150 kronor inkl. sittplats vilket är jätte bra. Fast sträckan gbg - hstad ingår inte utan måste tilläggas. Men i vilket fall som helst så fanns det en sån på fredag och den var slutsåld när man ville köpa den. MEN om man tog bort kampanjen så kunde man köpa biljetten till ett pris på 500 kronor. Det är ju ganska skumt? De väljer då alltså att tjäna pengar istället för att fortsätta erbjuda studenter att åka tåg till ett okej pris.

Det jag vill komma fram till är att istället för att V skulle kunna gå på sina lektioner imorgon och ta tåget till mig på fredag, så var han tvungen att köpa en biljett till imorgon bitti klockan åtta. Detta för att det skulle kunna bli något överhuvudtaget. Ganska konstigt tycker jag.
Att man ska behöva välja bort saker för att SJ väljer de "rikare".


Nu tänker jag gå och lägga mig. Måste ju hinna städa, träna osv. innan han kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0