Ideal?!

För några år sedan pratades det mycket om "size 0". Ni vet Hollywood idealet nummer ett.
Då gjorde bl.a H&M om sina storlekar och tog bort den minsta storleken (32 = 0) för att föregå med ett gott exempel och inte uppmuntra till size 0. Men jag måste bara kommentera en sak angående storlekar. Varför är det okej att ha ex. XXL  och inte XXS? (eller XXXXXXXL, snart kommer väl 10/20xXL i affärerna)
Jo, för det är ju okej att vara stor, de kan ju inte hjälpa att de är tjocka för det sitter i generna och blablabla. Men hallå?! Det är väl lika många (kanske inte längre efter all fetma-"reproducering" i världen) som är lite extra smala som de där extra feta? (och nej inte tjocka utan feta).
Jag är nog en av många människor som önskar att det kunde göras mer små storlekar som ex. 32 eller XXS i andra affärer än BikBok.
Jag hatar verkligen det här sk. storlekssystemet.

Här är ett exempel: Köpte ett par löpartights på intersport nyss och de hade bara storlek 36 så jag tog en barnstorlek istället. Men de byxorna sitter ju som mysbyxor. Det kanske inte syns så mycket på bilden men de är gigantiska! (retucherade bort mina fötter, hatar fötter...)

Det jag vill få fram är: Går inte idealen åt lite fel håll? Visst man ska inte vara smal som en pinne men alla är vi ju olika och det betyder ju att det finns människor som är tjocka och inte kan göra något åt det. Men lika många finns det ju som är smala och inte kan "äta upp sig". Helt ärligt alltså, det funkar inte att äta upp sig.

 


Kommentarer
Postat av: ebba bloppis och tävling på bloggen

tycker som du, ha kvar små storlekar så att de som vill och behöver mindre kläder får ha det. Jag menar vissa är jättekorta och jättesmala trots att de är 20 liksom xP

2011-01-21 @ 21:14:58
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0