Några tillbaka blickar mellan Schmidt och mig

Igår morse smsade jag Schmidt om en händelse när vi var små. Han var nog sex och jag åtta. Jag skulle gå på bio med en kompis men av någon anledning skulle han också med. Så ja tillslut fick han följa med på Djungel George. Lite coolt sådär, dubbat och allt.
I Filipstad så har de inte numrerade platser och IQn är ju inte världs hög där så alla satt sig så att det fanns en plats lite här och var. Schmidt fick sitta vid några till min kompis kompisar och jag satt på ett annat ställe. När det gått en bit av filmen så kommer han stor grinandes till mig och vill sitta bredvid mig. Så min kompis fick sitta i sin mammas knä istället och Schmidt fick sitta bredvid mig.

Idag skrev han på fb "Hahaha minns du när vi gick till bössan å köpte choklad, fast vi inte tålde det och gick upp i skogen bakom huset till den där stora stenen och käkade!! Fan va gott de var.. Vad var de för choklad?:D"
Vi var allergiska mot mjölk, ägg, kyckling och allt annat i denna värld när vi var små och choklad hade ju alltid verkat så sjukt gott. Så vi köpte en KitKat och delade på fast vi inte fick egentligen. Detta berättade vi för mamma och pappa för ca sex år sedan. Och så ni vet så kan det vara den godaste chokladen jag ätit någonsin!

Nu ska jag dra till Josefin sen ska vi gå till stan. CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0