Alla sitter ute i solen!

... Medan jag står inne och får damm i näsan. Egentligen är detta för "äckligt" enligt vissa, men mitt snor är svart/blått. En annan sak som ni inte behöver veta egentligen är att jag alltid blir helt hjärndöd efter en dag på jobbet. Nu kanske vissa tänker "men det är du ju redan, iallafall blåst". Men tro mig; hjärndöd!

Idag har jag fått flera sms och även facebook kommentarer från folk som sitter ute i solen och lyssnar på wtai musiken eller dricker öl. Vad ska man svara på de egentligen? "Jaha! Vad härligt! Själv står jag och fixar 2000 gradslipband och vill se ljuset igen.".
Ändå sitter jag inne nu igen efter jobbet. Ska faktiskt ut på bryggan snart när min broder upphöjt i ett (alltså äldre än mig en gång) kommer med pizza! TACK SÅ MYCKET!

Jag har ju hamnat i en konstig situation där jag missbedömmer mitt energi intag några gånger. Matlådan på jobbet idag var inte en portion utan en halv. Och jag tar inte med mackor eller annat heller, förutom dammsugare då (fick tolv stycken av min lillebror).
Men just denna veckan hinns inte någon rast med alls, förutom lunchrasten då. Jag leker chef på jobbet, både åt mig själv och åt några andra. Så på tal om hjärndöd så gör det ingenting efter jobbet. För nu ska jag ju ändå inte göra något vettigt förutom äta och sova (läs plocka ur diskmaskinen och städa).

Veckans mission på jobbet: Mr F vill försöka få in mig i en mikro, han tror nämligen att det går. Men inte för att vara elak så måste de ha missbedömt min storlek några gånger. För så liten är jag faktiskt inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0