Fortsättningen på min sov"strejk".



Denna helgen har jag lärt mig några saker:

  1. Var aldrig för snål mot dig själv så att du ångrar dig
  2. Sov ALDRIG i samma rum som mamma
  3. Håkan sket i att spela min favoritlåt
  4. Drick redbull innan konserten
  5. Det är bättre att vara lång än kort eftersom man inte ser någonting som kort

Förr så skyllde folk alltid på pappa när de inte kunde sova.
Men jag brukade sova trots hans snarkningar. Sedan har vi farmor, hon lät så sjukt mycket att jag var tvungen att kasta kuddar hela nätterna för att kunna sova. När de tog slut sprang jag upp och hämtade de igen för en ny laddning.

Men hur kan folk ha glömt min mamma?
Nu har jag sovit brevid henne i två nätter, eller hon har sovit och jag har legat och svurit. Det är som att lyssna på ett helt skogsverk. Jag har med andra ord inte sovit dessa två nätter förutom några enstaka timmar. Och inatt så satt jag i öronproppar men det hjälpte ju inte! Så jag satt på högmusik och somnade till.
Mamma har öronproppar och jag börjar undra om det inte är för att slippa höra sig själv.

Nästa gång ska jag spela in henne och spela upp vid hennes öra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0