Jan-Olov i stadsträdgården



Hej, mongomagneten Johanna här.
Den här helgen har varit helt cpstörd.

I fredags jobbade vi till halv fyra, sen ville jag dö av hunger. Jag är otroligt smart vissa dagar, så denna dag gav jag bort min lunch till Schmidten. För att fylla magen åt jag sandpapper och slipstift till lunch istället.

Igår körde jag, som skrivet var, ner handen i smöret. Sedan tog jag en promenad, vilket inte var så jätte smart.

Först så åkte det förbi en bil jätte nära och tutade hysteriskt. Jag hoppar till och säger "jävla skit f*tta" högt. Upptäcker några sekunder senare att det var en kompis. Men eftersom jag blev så förbannad så gick jag.

Sedan skulle jag precis gå in i stadsträdgården där jag möts av en man, skit mongo utseendemässigt, som ber mig att fotografera honom. Jan-Olov hette han också, med dålig andedräkt och ett otäckt leende. Men snäll som jag är så tog jag ett helbildsfoto.

Efter det små springer jag in i stadsträdgården, full i skratt, och sätter mig på en bänk vid fontänen. Just då tänkte jag "Nu ska jag bara sitta här och inte prata med någon". Men några minuter senare kommer en gubbe mot mig och säger "Åh vilken vacker pudding det sitter här!". Jag började gapskratta, vad ska man annars göra?
Sen satt han sig bredvid mig och berättade om hela sitt liv, han hade gjort mycket. Och han var tydligen bäst på att klättra i master, eftersom han var som en apa.

Till slut går jag därifrån och han tackar för att ha få suttit bredvid en sån vacker tjej. Jag går i väg och är på väg att börja gapskratta, när det kommer en fiskmås som dyker efter mig. Måsen hade nog ungar precis bredvid och ville skydda de men att börja dyka efter mig var väl inte så schysst?
Jag duckar och får panik, så till slut springer jag allt vad jag kan och skriker "FAAAN!". Efter en stund kollar jag bakåt och fågeln är borta, men det kommer två på cykel som kollar snett.

BRA DAG VA?!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Typiskt dig? SVAR JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D

2011-06-12 @ 16:27:58
Postat av: johanna

Jaaa jag veeeeeeet :P Hahaha , synd att inte du var med. då hade någon skrattat åt mig också :D

2011-06-12 @ 19:16:26
URL: http://spotlighteffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0