Penga samvetet

Vi människor är ju skapta med ett samvete, iallafall de flesta.
Samvetet får oss att göra val som känns rätt. Men när ska man lita på samvetet? Och när är man för snål mot sig själv?
Jag tänkte gå på wtai (where the action is) den 28/6. Men när jag skulle köpa biljetten fick jag så jävla ont i magen, ni vet en sån där konstig magkänsla? Och jag som är sparmänniska ända in i benen kunde verkligen inte signera köpet.

Detta funderar jag på:
  • Är det värt att lägga ner 1000 kr på en biljett när du bara vill se Daniel Adams-Ray och Coldplay?
  • Åka buss i fyra timmar en kväll direkt efter jobbet när buss är det värsta du vet?
  • Lägga ner en massa mobilpengar på smsbiljetter i Gbg?
  • Vänta flera timmar på resan hem på onsdagen utan att ha något att göra.
  • Och allt detta är när du egentligen har första ensamma jobbveckan.
Okej.. Coldplay är ju lätt värt. Tänk om man inte får någon mer chans?
Men ibland lyssnar jag kanske för mycket på magen, men är det rätt eller fel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0