Fettisdagen och kvinnodagen

VS.

Det är ju ganska komiskt att det både är internationella kvinnodagen och fettisdagen samma dag. Är det en pik mot oss kvinnor eller? Antingen att vi ska fetta loss eller att vi är fetton?
En sak jag alltid stört mig på är att det heter fet-tisdagen, för det gör väl det? Men jag har alltis sagt Fettisdagen, för det låter ju bättre.
Denna dag har jag aldrig riktigt förstått mig på, det kan vara för att jag aldrig fick äta semlor pga allergi, eller så är det bara en av alla onödiga konsumentdagar. Förra året åt jag min första semla (i mitt liv) och jag var så jävla exalterad över hur gott det skulle vara eftersom alla tjatar om det. Men det var nog en av de största besvikelserna i mitt liv, det är ju skit äckligt ju! Allt utom mandelmassan då, det är ju det enda som är värt att äta på en semla.

För att arbeta mot fettisdagen ska jag träna ikväll och INTE äta något onyttigt, förutom den kladdkakskaka som finns kvar.

Okej, sen har vi kvinnodagen som jag egentligen inte ser varför vi ska ha. Det är ju bara att uppmärksamma alla kvinnor VARJE dag på året. Hur svårt ska det vara att förstå det? Varför måste vi införa en speciell dag för att få folk att förstå att det finns kvinnor också?
Och idag fyller även Anna TRETTIO år! Anna är min storebror upphöjt i etts flickvän. Hon fyller minikärring och jag hoppas hon slänger ur sig en massa roliga kommentarer som vanligt idag!

Nu ska jag göra mig iordning för sedan har vi föreläsning och läsgrupper. CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0