Hej där borta, ja jag röker, är jag inte tillräckligt gammal?

Förut när jag hade varit på stan med Sara och Ylva så såg jag en kille i nioårsåldern som tog handen mot munnen som att han höll i en cigarett. Sedan blåste han ut och upprepade detta flera gånger. Jag gick och glodde på honom för jag trodde inte att det var sant. En MINI människa som röker, hur gammal är han egentligen? Han stannar och glor tillbaka och fortsätter med sin lilla rökning, tills han öppnar dörren och fortsätter. Då inser jag att han bara låtsas hålla i en cigarett, jag tänker "jävla tönt" och går vidare.
Alltså okej att man har fantasi som liten men att låtsas röka?!

Kan ju erkänna en sak att Sanna och jag brukade dricka läsk (trocadero och fanta) på väg hem från bowlingträningen när vi var små. Och medan vi gick och drack så låtsades vi vara jätte fulla, för vi tyckte att det såg ut som öl.. Men tror inte någon trodde på det, eftersom alla i Filipstad visste vilka alla var. De såg oss nog som mongon.

OCH på tal om mongon. Förra veckan så stod ett mongo (FÖRLÅT) bredvid mig i kön och hon bara kom närmre och närmre, tillslut stod hon typ PÅ mig! Vad säger man då?
Sedan så stor det en mongo man mellan hemmet och Netto, han står där varje dag! Vet inte riktigt vad han gör men.. något lär han ju göra.

SIST: Jag har börjat fundera lite över när mina fingrar kommer sluta fungera. Så här ser alltid något finger ut när jag varit ute (ibland inne också), trots att jag använder vantar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0