Kalasväder!

Jag har en fråga som jag måste ha svar på.
Är "kalasväder" sånt där väder då det regnar färgglada ballonger och snören från himlen?
Det är verkligen synd att man aldrig fått uppleva det, verkar ju väldigt kul. Men det kanske bara är vissa människor som får sånt väder?
Josefin och jag har iallafall planerat att vi ska göra ett eget kalasväder, för det är ju en av alla de "99 saker man måste göra innan man dör"- göra.


Förresten, är det ingen som reagerar över att det är "earth hour" nu? Är jag en hemsk människa för att jag skiter i det? Men alltså jag kan faktiskt tala om att min lägenhet är helt nedsläkt och alla sladdar är urdragna. Skyll på mina föräldrar i stället, det är ju här jag befinner mig.

Men helt ärligt, är det inte lite konstigt att vi ska ha EN TIMME till detta? Varför kan människor inte bara stänga av apparater, släcka ner och minska energi användningen varje dag istället (som mina föräldrar)

Så här är det: Denna timme finns bara för att folk ska känna sig duktiga; "ÅÅH nu har jag gjort jorden en tjänst, nu kan jag njuta av min älskade Iphone, tv, dator och alla lampor samtidigt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0