Johannas mattips !

HEJ HEJ!
Har varit i skolan i princip hela dagen. Var i stan innan med Josefin och lämnade in min cykel.
Men ska strax iväg och handla lite och sedan ska vi se på Narnia två, såg ettan igår och alltså den var ju rätt bra ändå. En barnversion av sagan om ringen men ändå..
Gillar inte ens sagan om ringen, men men!

Lagade mat nyss, blev sjukt sugen på soppa efter att ha sett "sveriges mästerkock".
Så här får ni ett recept, det är vegetariskt/veganskt.

 

Linssoppa med curry osv. typ tre portioner

1/2 dl röda linser

1/2 aubergine

1 stor morot

matlagningsgrädde

1 buljongtärning (grönsak)

curry

vatten

SMÖR

 

Sen är det bara att köra ihop det. Jag stekte auberigenen i små bitar i smör med salt på, sedan hackade jag moroten till mini bitar och hade i. Sen är det bara att göra som man brukar, jag bara improviserar så har inget recept direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0