Passerfoto och kejsarsnitt

Idag tog vi äntligen ett nytt passerfoto. Våra passerkort slutade fungera någon gång förra terminen, men vi har inte orkat gå och ta nya. Men idag gick det iallafall, förutom att posten ringde och bad mig komma hem mitt i allt. Ja.. alltså jag hänger ju med de, har lite speciella postleveranser...

Jag hatar ju som sagt var att vara med på kort, men nu är det ju mitt kort så det var bara att ställa sig framför maskinen och köra på. Valde det andra fotot då det första var på fel nivå (man såg bara halva mig). Så nej, fotogenisk är jag inte.


Annars har vi varit i skolan från nio till cirkus tre och haft handledning samt grupparbete. Vi drog iväg lite i samtalsämnena där och pratade om förlossningsalternativen. Sara har tydligen kört på alla möjliga; vanliga, akutsnitt och planerat snitt. Så utifrån vad jag hört idag har jag bestämt mig för detta:

1. Jag tänker föda en unge och inte adoptera (vilket jag varit inställd på sen i femman)
2. Ungen ska komma ut genom ett planerat kejsarsnitt
3. Snittet är lika stort som mitt blindtarmsärr (några cm/en dm), längs bikinilinjen, så det är inte längs hela magen som jag tidigare trott. (ni ser, utvecklingen går framåt. Med tanke på att blindtarmsoperationer numera utförs via titthål)
3. Nu är det bara att vänta och se.

Snart ska vi gymma och sen blir det vila!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det blev jättebra kort!! :D. Och ja, herregud. Jag trodde ju också att det var ett snitt över hela magen. Himla bra det där alltså. Så nu är det bara att vänta på att man skall ha rätt man och rätt ålder och rätt ekonomi så är det bara att skaffa en unge :D

2011-05-19 @ 16:12:32
URL: http://jossanslif3.devote.se/
Postat av: johanna

Hahaha :P Ja det lär dröja ett tag. Men FRÄKNAR måste ungen ha!

2011-05-19 @ 20:36:15
URL: http://spotlighteffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0