Härligaste tågresan på länge

Igår åkte jag som skrivet var till Södertälje.
Skulle åka 14.22 och vara framme 19.28.
Men istället var jag framme 21.40 på syd. Gör gött!

Det hela började i Halmstad då tåget först var försenat med 10 min. Sedan säger de i högtalaren att tåget kommer 15.41, FEMTON!. Alltså en timme och 20 minuter sent. Det innebär att jag missar tåget från Göteborg.
Så jag springer in på stationen med gråten i halsen och de hjälper mig, plus alla andra, med nya biljetter till Göteborg.
Så då skulle vi åka med ÖS 15.02 och precis hinna med Stockholmståget. Men vad händer då?
Jo ÖS tåget är också sent, med 17 minuter!

Så när det väl kommer tänker jag, "aaah kommer väl få springa så hinner man nog". Men när vi är i Kungsbacka säger de att vi måste åka buss sista vägen för att det inte går att åka tåg in till Göteborg pga elfel. Då är det 20 minuter kvar till tåget går.
Så Nej, vi hann inte med det tåget heller. Vi kom fram till Göteborg klockan 17.00 och tåget gick 16.42.

På stationen mötte jag OB och han hjälpte en blind tjej (jag) till SJ för att få nya biljettter igen. Och hade jag varit en ivrig tjej så hade jag hunnit med 17.42 tåget, men då skulle jag fått springa.
Så 18.42 kom jag ifrån Göteborg, tillsammans med mannen som satt bredvid mig från Halmstad. Astmamedicinsmannen.

Det härligaste var att det var en man som gått omkring på tåget innan det gick som snodde ett pars plånbok m.m.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja herregud, men du kom fram iallafall! Det var ju tur.. Men det är konstigt att det inte finns någonting som kan vara ordentligt någon gång. Uschiamig!

2011-10-07 @ 10:24:55
URL: http://www.jossanslife3.devote.se
Postat av: johanna

Ja det är alltid något eller några fel :S

2011-10-07 @ 12:43:41
URL: http://spotlighteffect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0