Husmor är igång



Först börjar vi med dagens fråga!
Hur kommer clementinklyfts bebisar till? (Danielle K)
Är det de stora klyftorna runtom den lilla som skapat den?

Ibland slår det slint i mitt huvud.
Det går lixom inte att stoppa dessa påhitt.
Men efter skolan så skulle jag tvätta och mitt uppe i det så kom jag på att man kanske borde baka.
BRÖD. Kom ihåg det, jag skulle bara baka bröd.
När vi väl är i affären så köper jag allt som behövs och ser ett kanelbullsrecept på mjöl paketet.
Så jag köper allt man behöver till kanelbullar också.

Så nu, hundra år senare, så har jag bakat över 50 kanelbullar och mer än 30 frallor (vissa skulle bli tekakor men mjölet tog slut = kladdigt).

Frugan var ju självklart till hjälp, hon satt i sängen, hällde på pärlsocker, bidrog med bakpapper (som jag inte köpt någon gång under tiden här nere), och genom att äta såklart!

Här är några bilder från bakdagen:


Har man ingen kavel så får man ta HH kärleksflaska!

Ja de kanske är snyggast i världen men man ska väl inte kolla på de ???


Vet ni hur jobbigt det var att diska efter? Tre byttor och en massa annat.... Ska nog inte baka på ett tag. Och det gick inget vidare att lägga upp bilden på frallorna ju...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0