Oktober?!

Vad hemskt det känns att vakna upp och inse att det är oktober.
Nu vet vi alla att det kommer bli kallt, som på natten då det redan är svin kallt.
Snart ska man inleda processen jacka, tröja, tröja, tröja, vantar, mössa, halsduk, strumpbyxor, byxor, strumpor, strumpor, strumpor och skor. Ja ni fattar. Tusen plagg på sig.

Sen när man ska gå på stan så blir det omständigheter gånger tusen. Man går in i en affär med allt detta på, inser hur sjukt varmt det är i affären.
- Upp med jackan, tröjan, tröjan, tröjan!
Sen när man ska byta affär så får man sätta på sig allt igen och om och om igen.
Ni fattar.

På tal om något annat så åt jag mos i natt när jag kom hem.
Och just nu känner jag ungefär denna känslan:
- ALDRIG mer dricka.
Iallafall inte på två veckor eller nåt.
Nej, helt ärligt. Jag såg på en film när jag kom hem i natt. Och de drack en massa vin osv och jag satt med känslan att vilja spy. Mår illa bara jag kollar på diskbänken och ser alla flaskor.

Så nu vet ni det.
Klockan tolv ska vi iväg och köpa pizza iallafall. GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0